Zandvoort feliciteert Gouda met evenementenstad van het jaar  

Gouda heeft gisteren de categorie ‘Evenementenstad van het jaar (gemeenten tot 100.000 inwoners) gewonnen tijdens het Nationaal Congres Evenementen in Deventer en liet daarmee onder andere Zandvoort achter zich. Maar de nominatie was al een mooie prestatie voor de kustplaats waar het evenementenbeleid sinds 2017 drastisch is veranderd. “En dan te bedenken dat we nog in afwachting zijn of de Formule 1 weer terug naar Zandvoort komt., blikt een enthousiaste Lana Lemmens, directeur Zandvoort Marketing, alvast vooruit. 

 

Zandvoort heeft volgens de jury een goed doordacht, eigentijds en aansprekend evenementenbeleid dat bovendien naadloos aansluit bij de gemeentelijke evenementenstrategie. Wij maken in Zandvoort een duidelijk onderscheid tussen evenementen die bijdragen aan onze toeristisch-economische ambitie en die op het cultureel en maatschappelijk vlak.  Dit heeft bijgedragen aan een zuiverder beleid en heeft geleid tot een herschikking van de subsidies.”, aldus Ellen Verheij, wethouder Toerisme en Economie.  

 

Unieke samenwerking 

De benadering om events naar de populaire badplaats te halen is uniek te noemen. Een speciaal dedicated team vanuit Zandvoort Marketing en de gemeente Zandvoort werkt sinds 2017 intensief samen aan conceptontwikkeling en initieert zelf ieder jaar nieuwe events die voldoen aan vastgestelde criteria. Het gezamenlijk doel is om een groot publiek naar Zandvoort te trekken en te bedienen met aanbod van grootstedelijke kwaliteit. “ Zo proberen we bij ieder concept bijvoorbeeld een of meerdere grote (inter-)nationale merken te betrekken. Dat kan zijn om een deel van de organisatie op zich te nemen, het concept te promoten of om gebruik te maken van hun kennis en netwerk”, aldus Lemmens. 

 

Zandvoort, beachforevents 

In 2018 was Zandvoort het decor voor meerdere grote events waaronder de Runner’s World Zandvoort Circuit Run, de Jumbo Racedagen by Max Verstappen, het British Festival en Pride at the Beach. Het idee is om vanuit Zandvoorts eigenheid gezamenlijk een uniek aanbod neer te zetten wat niet zomaar op te pakken is en elders aan te bieden valt. Deze eigenheid zit in de vier kernen: strand, dorp, natuur en circuit. De promotie van Zandvoort als ‘evenementen-locatie’ werkt alleen als er volgens een vaste werkwijze thematische concepten bedacht worden waarmee de kernen van Zandvoort met elkaar worden verbonden. Volgens de jury was dat een opvallend goed punt en deze strategie begint nu zijn vruchten af te werpen. 


Gerelateerde berichten


Windraam eerste editie NK Bodydraggen opent in juni


Lees Meer..

VRIJDAGMIDDAG CAFÉ MET MAX VERSTAPPEN, GEPRESENTEERD DOOR OLAV MOL, STARTSIGNAAL VOOR JUMBO RACEDAGEN


Lees Meer..

24H Zandvoort, 15 juni


Lees Meer..