Zandvoort Marketing lanceert merkcampagne Zandvoort, beachforamsterdam

Zandvoort, beachforamsterdam. Dat is de naam van de nieuwe promotiecampagne van Zandvoort. De badplaats gaat zich de komende jaren nadrukkelijk richten op de inwoners en bezoekers van de Metropoolregio Amsterdam. En op bedrijven die in Zandvoort evenementen willen houden. Want Amsterdam is vol, maar Zandvoort heeft de ruimte met negen kilometer strand, een race circuit, twee grote natuurparken en een dorp vol  horecazaken en winkels.

 

De nieuwe merkcampagne Zandvoort, beachforamsterdam werd gisteren officieel gelanceerd in Bernie’s Bar & Kitchen op Circuit Zandvoort. Het is de eerste activiteit van de nieuwe organisatie Zandvoort Marketing. Lana Lemmens, directeur van VVV Zandvoort, presenteerde gisteren tijdens de bijeenkomst de nieuwe organisatie, waar de VVV naar transformeert.

Zandvoort Marketing komt voort uit de Toeristische Visie die een jaar geleden door de gemeente is vastgesteld. Belangrijk onderdeel van die Toeristische Visie was het herformuleren van de doelgroepen voor Zandvoort en het ontwikkelen van een merkcampagne gericht op die nieuwe doelgroep.

 

Die nieuwe doelgroep bevindt zich voor een belangrijk deel in de Metropoolregio Amsterdam (MRA). Amsterdam kan de groeiende stroom toeristen de komende jaren niet in haar eentje aan. Die toeristen zullen onderdak gaan vinden in de hele MRA, een groot gebied rond Amsterdam waar ook Zandvoort onder valt. Maar ook de Amsterdammers zelf en de twee miljoen inwoners van de regio ontvluchten de drukte voor een dagje Zandvoort.

Die bezoekers zijn thuis gewend aan stedelijke kwaliteit in bijvoorbeeld de horeca. Op die kwaliteit gaat ook Zandvoort inzetten. Met die keuze richt Zandvoort Marketing zich ook nog steeds nadrukkelijk op de belangrijke groep Duitse bezoekers, vaak afkomstig uit de Rijn-Ruhr Metropoolregio, een net zo stedelijk gebied als Amsterdam.

 

Met de campagne Zandvoort, beachforamsterdam haakt Zandvoort aan bij de naam Amsterdam Beach, waarmee Amsterdam Marketing de badplaats al enkele jaren promoot bij de buitenlandse bezoekers van de hoofdstad.

Lana Lemmens, directeur Zandvoort Marketing: ,,Met de campagne Zandvoort, beachforamsterdam, kunnen we allerlei variaties maken. We kunnen hele doelgroepen aanspreken. Denk maar aan Zandvoort, beachforrunning  of juist op de persoon richten met Zandvoort, beachforemma.”

 

Wethouder overhandigt bidbook

Zandvoort Marketing richt zich niet alleen op het promoten van de badplaats bij toeristen, maar gaat ook actief aan de slag om bedrijven en organisaties warm te maken om zich permanent of tijdelijk te vestigen in Zandvoort of er evenementen te houden. Afgelopen maanden is gewerkt aan het opstellen van een zogeheten bidbook waarin Zandvoort zich presenteert aan bedrijven en organisaties. Wethouder Gerard Kuipers van toerisme overhandigde gisteren de eerste exemplaren aan onder andere Lucien Spee, directeur van de Stichting Amsterdam Gay Pride. Wethouders Kuipers: .,,We gaan vol aan de slag om Zandvoort op de kaart te zetten als dé evenementlocatie van Nederland en Beach for Amsterdam.”


Gerelateerde berichten


VVV Zandvoort gaat verhuizen


Lees Meer..

Sprookjeswandeling 22 december 2018


Lees Meer..

Tentoonstelling ‘We Gaan Naar Zandvoort! Een digitale reis van verleden naar heden’


Lees Meer..